“La il·lusió us farà donar el millor de vosaltres mateixos”

El  Concurs d’Idees Empresarials per a Joves que cada any organitza Can Serraperera ha tornat a comptar amb Cerdanyola Empresarial com a membre del jurat, que ha valorat gairebé un centenar de treballs de 170 alumnes de Batxillerat

El lliurament de premis es va fer aquest dimarts 20 de juny als jardins de Ca n’Ortadó i en nom de la nostra associació hi va participar el vocal de la Junta, Jaume Maranges.

En la seva intervenció, Maranges va destacar el paper de la il·lusió i l’actitud a l’hora d’encara qualsevol projecte, ja sigui personal o professional.

Davant d’un auditori format per alumnes de batxillerat de diversos centres de la ciutat, Maranges va afirmar que només amb il·lusió no n’hi ha prou, però sense aquesta il·lusió no hi ha cap projecte que valgui la pena”. “La il·lusió us farà donar el millor de vosaltres mateixos”, va continuar, “i us permetrà millorar posicions dins de qualsevol estructura i, potser, qui sap!, animar-vos a empendre els vostres propis projectes empresarials”.

També va defensar valors com l’esforç, la dedicació, la formació continuada, el treball en equip, el compromís, la imaginació, la innovació, la responsabilitat, i el respecte, per acabar defensant el paper d’una actitud adient: “coneixement i habilitats es poden adquirir, però la diferència la marca la forma de ser i d’enfrontar el dia a dia, tant personalment com professionalment”.

L’acte va comptar amb les intervencions de la regidora de Promoció Econòmica, Contxi Haro, i de l’alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà.

Cerdanyola Empresarial a favor de la modernització dels polígons

L’associació d’empreses de Cerdanyola assisteix a la presentació del nou pla de modernització de Polígons de la Diputació i sosté que és una oportunitat que no es pot deixar escapar

L’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona ha posat en marxa un Pla de modernització de polígons de la província amb l’objectiu de millorar-ne la qualitat i contribuir a augmentar la competitivitat de les empreses que s’hi ubiquen, fer-les créixer i crear nous llocs de treball, aconseguint de retruc incrementar el PIB industrial català.

El Pla va ser presentat el dimarts 13 de juny per la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, i el vicepresident segon, Marc Castells, en un acte que ha aplegat polítics i tècnics d’ajuntaments, amb representants de sindicats i associacions empresarials del territori, entre els que figuraven els de Cerdanyola Empresarial.

Des de Cerdanyola Empresarial emplacem a polítics i tècnics locals perquè aprofitin aquesta oportunitat per posar al dia polígons com Polizur, La Bóvila i/o La Clota amb greus mancances en matèria d’infraestructures, serveis i/o promoció i pal·liar els efectes negatius que, per a Cerdanyola del Vallès, suposa la l’anul·lació del PDU del Direccional.

La demarcació de Barcelona compta amb més de 1.000 polígons censats. Més de la meitat (60%) ocupen menys de 10 hectàrees, tot i que la superfície mitjana és de 19,2 ha.

S’estima que el 40% de tota aquesta superfície industrial està sense activitat econòmica i que el 48% dels polígons i el 58% de les naus són anteriors a 1978, amb els dèficits importants en manteniment i conservació, subministraments bàsics, mobilitat, seguretat, telecomunicacions i serveis a les empreses i les persones.

El Pla de modernització de polígons es concretarà en dos tipus d’actuacions. D’una banda els Plans Integrals, per a polígons que tinguin més de 50 hectàrees i més de 100 empreses o més de 1.000 treballadors i disposin d’un “pla d’acció”. I, de l’altra, els Projectes Específics: transformacions puntuals per a polígons de més de 5 hectàrees i més de 10 empreses o més de 100 treballadors. Aquest projectes contemplen intervencions concretes, com fibra òptica, mobilitat, millores d’estalvi energètic, simbiosi industrial o reaprofitament d’aigües, entre d’altres.

La primera convocatòria està prevista per a finals del proper mes de setembre.

Nota de premsa Diputació

Voleu conduir un kart amb Cerdanyola Empresarial?

Des de Cerdanyola Empresarial hem preparat una activitat “diferent” per als associats que ho desitgin: participar com a equip en un campionat de karts. Seria el proper 29 de juny a partir de les 19,30h a les instal·lacions de l’Indoor Karting Barcelona, al Poligon Industrial El Pla, Ctra. Laureà Miró, 434 (N-340), Sant Feliu del Llobregat.

Si us agrada conduir i voleu viure amb nosaltres aquesta petita “aventura”, només cal que us hi apunteu al mail gerencia@aecv.cat fent constar un mòbil de contacte.

“Seguim volent una Cerdanyola amiga de les empreses”

La nostra entitat va celebrar l’assemblea anual i va presentar el nou punt Incorpora Cerdanyola amb Grup Catalonia. La tarda es va tancar amb un Networking relacional

Cerdanyola Empresarial va viure una tarda intensa el dijous passat a les instal·lacions del Grup Catalonia, on va celebrar primer la seva Assemblea General de Socis per validar l’acció i els comptes de 2016 i donar llum verda als pressupostos i activitats per al 2017.

En la seva valoració, el president de l’entitat, Lluís Sisquella, va destacar la “velocitat de creuer” que duu Cerdanyola Empresarial en la seva tasca primària: “fer de Cerdanyola una ciutat amiga de les empreses, amb una administració àgil i eficient i unes infraestructures adequades”. Per prosperar en aquesta tasca, Sisquella va remarcar la necessitat de “seguir creixent en nombre d’associats”.

Posteriorment, es va presentar el nou Punt Incorpora Cerdanyola de l’Obra Social “la Caixa” que gestiona Grup Catalònia i que té com a objectiu la inserció laboral de persones vulnerables. Grup Catalonia compta amb el suport de Cerdanyola Empresarial en aquesta tasca.

La presentació del nou Punt Incorpora va anar a càrrec de Ricard Vidal-Ribas, responsable del servei d’Atenció a l’Empresa del Grup Catalonia, mentre que el director general del Grup, Joaquim Serrahima, va posar l’accent en la necessitat que les empreses siguin socialment responsables.

També va assistir a l’acte la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, Contxi Haro, qui va elogiar aquesta iniciativa i la va posar al costat d’altres com els programes del Servei Municipal d’Ocupació.

La tarda es va cloure amb una visita en trenet a les instal·lacions del Grup i amb una sessió de Coctail-Networking que va comptar ambla participació d’empresaris, directius, representants de partits polítics, entitats i Grup Catalonia.