Pocs dies després de la Jornada Tècnica de Cerdanyola Empresarial sobre programa Verifactu, el Consell de Ministres acaba d’aprovar una pròrroga d’un any per a la seva entrada en vigor. Així, els contribuents de l’Impost sobre Societats quedaran obligats a partir de l’1 de gener de 2027, i els empresaris i professionals amb activitat econòmica en l’IRPF, a partir de l’1 de juliol de 2027.
Es dona el cas que moltes empreses ja han invertit recursos en formació, programari i canvis interns per a complir a temps. Algunes fins i tot van optar per la modalitat Veri*Factu i van començar a enviar registres en fase de proves.
L’AEAT ha aclarit que, durant aquest període previ, no existeix obligació de permanència. És possible deixar d’usar VeriFactu, tornar a un sistema anterior o passar a modalitat No VeriFactu, sempre que encara no sigui obligatori.
Però cal tenir present que d’aquí a un any, el dilema tornarà a plantejar-se i fr-se enrere avui pot implicar repetir tot el procés demà.
Un punt que no ha canviat és el relatiu als fabricants i comercialitzadors de programari. Des del 29 de juliol de 2025, han d’oferir sistemes plenament adaptats a Veri*Factu.
Això implica que moltes noves contractacions ja s’estan fent amb programari compatible, encara que el seu ús obligatori es retardi.

