Esmorzar Empresarial a l’entorn de les Pime

jul. 9, 2026 | Notícies

Els reptes que enfronten les petites i mitjanes empreses va ser l’eix del tretzè Esmorzar Empresarial de Can Serraperera, organitzat per l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament amb la col·laboració de Cerdanyola Empresarial.

L’acte va tenir dues parts ben diferenciades. En la primera, es van presentar els diversos programes de suport que ofereixen les administracions a les Pime a través de Cerdanyola Activa, com el de Mentoring Empresarial o el de Consolidació i Desenvolupament Empresarial, entre d’altres.

La segona part va consistir en una taula rodona conduïda per la mateixa regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla, centrada en allò que preocupa a les petites i mitjanes empreses de la ciutat.

Adrià Serrahima, president de Cerdanyola Empresarial i director General de Fundació Catalònia, va apuntar en primer lloc a la incertesa: “estem atrapats entre elements que van molt ràpid, com els avenços tecnològics, i d’altres que ens frenen, com la gestió del dia a dia”. Com més petita és l’empresa, més gran és la incertesa, va explicar perquè, al capdavall, les empreses grans tenen professionals que els permeten accedir-hi.

“El talent digital es pot comprar”, va dir, tot i assenyalar que “el que no es pot comprar, i això comença a l’escola, és l’esforç, la inquietud per millorar, la cultura del treball, la motivació i la implicació de tot l’equip”.

Per la seva banda, Carlos Martínez, professor associat a l’Àrea d’Empresa de la UAB, va demanar-se com poden les Pime gestionar tots aquests canvis tecnològics. La resposta és evitant centrar-se només en el curt termini, “encara que el dia a dia se’ns mengi”; analitzar la situació, els recursos i les capacitats de l’empresa. “Cal preparar-se”, va dir, “perquè això és una jungla i els menys preparats són els que moren”.

Igualment, va defensar la necessitar de compartir el coneixement i va posar d’exemple aquest mateix Esmorzar Empresarial i els recursos que ofereix l’administració.

També va participar a la taula Aurora Redondo, vicepresidenta de la nostra associació i directora general de FRSL, qui va apuntar que les empreses es van adaptant als canvis -«la majoria hem passat de la producció artesanal a la digitalitzada»-, però que cal un sobreesforç de formació i, sobretot, canviar mentalitats, una tasca que, va coincidir amb Serrahima, “comença a les escoles”. Finalment, va apuntar que la mateixa incertesa de l’economia frena els avenços.

Va tancar Marta Hernández, cofundadora de Sorellas, empresa cerdanyolenca de vestits per a casaments i graduacions, que va començar amb la venda online i ja té set botigues arreu de l’Estat. Hernández va explicar que “hem sabut aprofitar l’oportunitat i ens està anant bé, però hem trobat molts reptes que no sabíem que existien perquè ningú ens els havia explicat, com la fiscalitat, el tema laboral, recursos humans…”.

Finalment, tots els ponents va expressar el seu desig per al món de l’empresa de Cerdanyola amb l’horitzó del 2030. Tots van coincidir a desitjar una ciutat on les empreses puguin créixer, que sigui capaces d’adaptar-se a cada nova realitat i que sàpiguen aplicar el coneixement que es genera en el nostre mateix territori.